CZY TO RYNEK SPRZYJA ROTACJI PRACOWNIKÓW? CASE NIE TYLKO BRANŻY PR
W czasach, gdy coraz więcej mówi się o „rynku pracownika”, warto zastanowić się nad tym, czy tak naprawdę to jest główny czynnik sprzyjający rotacji pracowników. Dotyczy to nie tylko branży public relations, choć oczywiście będzie tematem przewodnim tego artykułu. Postaramy się przybliżyć Wam charakterystykę pracy w PR oraz podpowiedzieć, jak można zminimalizować rotację w firmach.
Branża public relations to obszar, który wydaje się być doskonałym przykładem odnośnie rotacji pracowników. Jakość życia zawodowego agencies zajmujacych się obszarem komunikacji celowej nieustannie się zmienia; wiele z nich udoskonala swoje oferty pracy, wprowadza nowe benefity czy zmienia system wynagrodzeń. Wiąże się to również z myśleniem o dalszym rozwoju pracowników, inwestowaniu w szkolenia i warsztaty będące dla nich bezpośrednią wartością dodaną. A jednak jak wynika z badań agencji Employer Branding Institute statystyki odnoszące się do rotacji wzrosły w sektorze o 5 pkt procentowych.
Jak wynika z danych zebranych przez polski portal Rynek Pracy Monitor Polska (RPMP), na rynku PR pojawiają się coraz liczniejsze oferty pracy i praktyk. Niewątpliwie zadaniem takich firm jak agencje interaktywne, agencje reklamowe czy domy mediowe jest przyciągnąć i zatrzymać wartościowych pracowników.
Jednocześnie kandydaci potrafią być coraz bardziej wymagający, oczekując od swojej firmy przede wszystkim interesujących, ciekawych projektów oraz możliwości rozwoju na kolejnych etapach kariery zawodowej.
Przyjrzyjmy się zatem temu, jak można ograniczyć rotację w firmach PR, a przy okazji – może w negatywnym kontekście – spróbujmy odpowiedzieć na pytanie z tytułu artykułu: „Czy to rynek sprzyja rotacji pracowników?”
UWAGA NA SYGNAŁY
Zacznijmy od tego, że samo istnienie rotacji nie musi być negatywnym zjawiskiem. Pracownicy, którzy zmieniają miejsce pracy, samorozwój; dla nowego pracodawcy to przyszli ambasadorzy marki oraz zaangażowane osoby wykorzystujące zdobytą wiedzę dla wzrostu firmy. Warto jednak uważnie obserwować swoich podwładnych i zauważyć sygnały sugerujące ich chęć odejścia, takie jak spadek produktywności czy pogorszenie relacji w zespole.
STSUKHARTO O TANKOWANIA
Przyjrzyjmy się bliżej kwestią tzw. stukarto. Warto postawić sobie pytanie, czy pracownicy zmieniające auto pomagają w informacji czy jeżeli każdy kto pracuje w naszej firmie PR lubi się postrzega mnie emocjonującie niż teraz. Jeśli jednak do zobaczenia czas kolejny przypadkowy rodzaj transformacja trwa na to jesteśmy ważnym elementem fasadaęstwa.
JDWUZE DLO DPOCHOWANIE?
Również ważnym czynnikiem sprzyjającym rotacji jak warto się skoncentrować na systemie motywacyjnym oraz przyszłym rozwoju zawodowym dla romwera. Wiele agencji oferuje swoim klientom rozwiązania dotyczących strategii digitalowych, których realizacja wymaga od działu marketingu innowacyjnych idei jak może być więc duże prawdopodobieństwo że pracownik tego rodzaju działów szuka miejsca gdzie zdobędzie najwięcej korzyści w przyszłości.
WNIOSKI
Czy to rynek sprzyja rotacji pracowników? Mimo niezaprzeczalnej roli rynku w procesie rotacji, należy zauważyć, że są też inne czynniki wpływające na zmiany zawodowe. Troska o rozwój pracowników zarówno w obszarze inwestycji, jak i szans na awans może być kluczem do zminimalizowania tego zjawiska.
Dobrze zarządzana firma public relations może osiągnąć długotrwałe relacje z klientami i pracownikami, oparte na partnerstwie oraz wzajemnym wsparciu. Ostatecznie będzie to oznaczać nie tylko lepsze wyniki pracowników, ale i firmy jako całości – a tym samym również większy zysk.